Mainoties ziemas un vasaras sezonām, tiek mainītas arī automašīnas riepas. Arī šoferi iedalās divās kategorijās. Daļa vadītāju maina automašīnas riepas katru sezonu, bet otra daļa izvēlas vissezonas riepas. Tiem, kuri izvēlas braukt ar vissezonas riepām, ieteikums regulāri pārbaudīt to tehnisko stāvokli, savukārt ziemas riepu lietotājiem – protektora biezumu. Automašīnas riepu stāvoklim ir nepieciešams sekot visu cauru gadu. Vislabāk ir atrast uzticamu riepu servisu, kas vienmēr palīdzēs ar padomu, spēs atrisināt radušās problēmas un veiks riteņu, riepu un disku apkopi un nomaiņu.
PĒC KĀDIEM INDIKATORIEM NOPIRKT MAŠĪNAS RIEPAS?
Ir trīs veidu riepas un diski, kuras var uzstādīt automašīnām. Ja vissezonas riepas var idejiski izmantot braukšanai visu gadu, tad vasaras riepu uzstādīšana notiek tad, kad laiks palicis siltāks un sausāks, savukārt ziemas riepas obligātas ir no 1. decembra. Pēdējā laikā ziemas Latvijā ir atgriezušās ar jaunu sparu un, sals un atkala uz ceļiem mēdz parādīties gana ātri, lai par riepu maiņu sāktu domāt savlaicīgi, jo pret ceļu satiksmes drošību ir jāizturas nopietni. Lai arī ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, mērķis ir viens – nodrošināt drošu braukšanu pa jebkādu ceļa segumu. Ķīmiskais sastāvs arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ riepas ir jāmaina attiecīgi sezonai, jo, piemēram, vasaras riepas zemās temperatūrās var kļūt pārāk cietas.
KĀ DISKU STĀVOKLIS ATSAUCAS UZ BRAUKŠANAS KVALITĀTI?
Riepu diski ir vēl viena automašīnas ritošās daļas sastāvdaļa, par kuru nepieciešams rūpēties. Vispopulārākie ir lietie diski, jo tie labi panes karstumu un tik viegli nedeformējas. Daudziem ir pārsteigums, kad uzzina, cik lielu lomu automašīnas diski patiesībā spēlē visā tehniskajā procesā. Disku stāvoklis tiešā veidā ietekmē automašīnas dinamiku braukšanas laikā. Ja katru dienu jābrauc pa zemas kvalitātes, grants vai zemes ceļiem, tad disku bojājumi kļūs par ikdienu un servisa apmeklējums būs regulārs.